مقایسه بین دریچه کولر سقفی و دیواری

مقدمه

 کولر ها یکی از پرکاربردترین تجهیزات سرمایشی و مطبوع می باشند که از نظر نحوه نصب و مکان به دسته های مختلفی از جمله سقفی ، دیواری و … تقسیم می شوند . دریچه کولر وسیله ای است که مکان نصب کانال کولر را میپوشاند . نوع و مدل دریچه کولر در هوادهی کولر موثر است . کولر سقفی نمونه ای از انواع کولرها هایی است که در مکان هایی مانند مجتمع های مسکونی ، آپارتمان ها ، مراکز تجاری و اداری و … برای تامین دمای مناسب در شرایط آب و هوایی مختلف نصب می شود . کولرهای سقفی در ظرفیت ها و توان های مختلفی تولید می شوند . در ادامه این مقاله که توسط گروه مهندسی دریچه ساز صنعتی تولید کننده دریچه کولر می باشد ، تهیه شده  قصد داریم دلایل استفاده از دریچه کولر پلاستیکی را شرح دهیم  . با ما همراه باشید .

دریچه کولر چیست ؟

کانال کولر به وسیله ای نیاز دارد تا هوادهی کنترل شده و یکنواختی در فضا داشته باشد . وسیله که در جلوی کانال کولر و با توجه به شکل آن نصب می شود دریچه کولر نام دارد . دریچه کولر در انواع دریچه های سقفی و دریچه های دیواری وجود دارد . دریچه ها دارای ستون های عمودی و افقی هستند که و در برخی موارد می توان جهت آنها را تنظیم کرد .

نوع عملکرد و ساختارکولرها

اجزای اصلی کولرها شامل کولرهای سرمایشی و گرمایشی ، فن تهویه و موتور الکتریکی می باشد . معمولاً آب سرد کولر توسط چیلر یا مینی چیلر (چیلر اسکرول ، چیلر پیچی ، چیلر گریز از مرکز) تامین می شود و آب گرم مورد نیاز از دیگ یا پکیج تامین می شود و سپس در داخل دریچه کولر منتقل می شود . فن کویل از لوله ها عبور می کند و در داخل آن جریان می یابد . پس از دمیدن هوا توسط فن تهویه روی کویل های سرمایش یا گرمایش ، هوای سرد یا گرم از دستگاه خارج می شود .

انواع دریچه های کولر دیواری :

در صنعت کولرسازی تغیراتی ایجاد شده . طراحی های مدرن با تکنولوژی بروز در کولرهای گازی دیواری و کولرهای آبی ایجاد شده است . این نوع دریچه ها در اکثر مکان ها  که کولری های گازی و آبی کار شده قابل استفاده می باشند .

دریچه های آلومینیوم

دریچه های چوبی

دریچه های پلاستیکی

دریچه های آلومینیوم :

این نوع دریچه ها وزن سبک دارند و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند .

دریچه های چوبی :

دریچه های چوبی بسیار سبک وزن بوده و اکثرا از جنس  MDF تهیه می شوند . که می توانند با دکوراسیون محل ست شوند . این نوع دریچه ها در برابر رطوبت و ضربه مقامت کمی دارند .

دریچه های پلاستیکی :

دریچه کولر پلاستیکی بسیار سبک هستند و در برابر رطوبت مقاوم بوده در نتیجه  طول عمر بیشتری دارند . قیمت این نوع دریچه ها پایین و به صرفه است .

همین امروز سفارش خود را از تولید کننده دریچه کولر ثبت کنید .  مشاورین ما راهنمای شما در این زمینه می باشند .

انواع  دریچه های سقفی

دریچه های سقفی در واقع به صورت یک جعبه مستطیل شکل می باشند در داخل یا روی سقف قرار می گیرند که انواع مختلفی دارد از جمله :

  • دریچه های سقفی توکار
  • دریچه های سقفی سطحی

دریچه های سقفی که روی سقف کار شدند ، از سقف هوا رسانی می کنند . قبل از طراحی پروژه ساختمانی باید توجه داشت که چه نوع کولری قرار است در محل کار شود  . کولر سقفی و یا کولرهای دیواری .

دریچه های سقفی ابعاد مختلفی دارند . می توانند به شکل های چهار گوش ، گرد و… باشند . جنس آنها از آلومینیوم یا پلاستیک  می باشد ، این جنس در برابر زنگ زدگی و رطوبت مقاوم بوده و عمر بالایی دارند .

 دونمونه از دریچه های سقفی را برای شما شرح دادیم از جمله :

  • دریچه های سقفی چهارگوش
  • دریچه های سقفی گرد

دریچه های سقفی چهارگوش :

این دریچه های چهارگوش از متداولترین دریچه های سقفی می باشند ، می توانند برای تهویه هوای مطبوع  هم سرمایشی و گرمایشی استفاده شوند . طراحی این نوع دریچه ها به گونه ای است که از چهار طرف می توانند هوا رسانی کنند . دریچه های سقفی بیشتر در ساختمان های اداری ، هتل ها ، ساختمان های تجاری ، بیمارستان ها ، دانشگاه ها ، مدارس که سقف آنها ارتفاع کمی دارد بیشتر استفاده می شوند .

دریچه های سقفی گرد :

دریچه های سقفی گرد خود انواع مختلفی دارند . از جمله دریچه های سقفی گرد تخت  ، برجسته ، لبه تخت بازشونده ،لانه زنبوری ، خورشیدی و غیره .

دریچه های سقفی چه ویژگی های دارند؟

  1. برای ساختمان هایی که ارتفاع سقف آنها کم است مناسب است .
  2. به علت ارتفاع کم سقف در سرمایش و گرمایش محیط سریعتر عمل می کنند .
  3. با وجود تنوع در اشکال مشتری می تواند با سلیقه خود یک مدل را انتخاب کند .
  4. کولرهای سقفی در سقف های کاذب هم قابل نصب هستند .
  5. قابلیت کنترل در فشار هوادهی .
  6. هوادهی این دریچه ها به کل فضا

قیمت دریچه های سقفی :

به دلیل تنوع دریچه های کولر مشتری نیز قادر است هر سبکی را مدنظر دارد انتخاب کند . قیمت این نوع دریچه ها بستگی به نوع و ابعاد آن دارد . جهت اطلاع از قیمت دقیق شما می توانید با تولید کننده دریچه کولر در ارتباط باشید .

سخن پایانی :

از مطالب فوق متوجه شدیم دریچه های کولرسقفی و دیواری چه کارایی ها و مزیت هایی دارند و در کجاها استفاده می شوند . از نظر مقاومت دریچه کولرهای آلومینیوم نسبت به بقیه دریچه ها در برابر رطوبت مقاومتر بوده در مقابل دریچه های چوبی و یا MDF  از مقاومت کمتری برخوردار هستند . دریچه کولرهای سقفی اشکال متنوعی دارند و بیشتر برای سقف هایی که ارتفاع کمی دارند استفاده می شوند . برای خرید درچه های سقفی و دیواری پیشنهاد م کنیم از محصولات ما دیدن کنید . سپاس از توجه شما  . امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید  باشد .

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *