چگونگی اندازه گیری ابعاد دریچه ی کانال کولر

در فصل تابستان و فرارسیدن روزهای گرم قدرت سیستم های سرمایشی و خنک سازی آن ها موضوعی قابل اهمیت است که باید به آن دقت نمایید. شما حتی اگر بهترین کولر را هم تهیه و خریداری نموده باشید اگر ابعاد دریچه ی کانال کولرتان بر روی دیوار استاندار نباشند و یا کانال کشی آن به درستی صورت نگرفته باشد سیستم خنک سازی کولر به درستی انجام نمی گیرد و هوای خنک به اندازه ی کافی وارد فضای خانه و… نمی شود، پس بهتر است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بازدهی بالایی را از سیستم های سرمایشی دریافت کنید.

قصد از نوشتن این مقاله آشنایی با چگونگی اندازه گیری استاندارد دریچه ی کانال کولر می باشد، قبل از آن بهتر است با دریچه ی کولر کمی آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله با من همراه باشید.

در ادامه باید گفت گروه تولیدی کیمیا صنعت اصفهان تولید کننده دریچه ی کولر با انواع مختلف مانند: دریچه کولر پلاستیکی، آلومینیومی وآهنی می تواند به شما در زمینه ی خریداری این نوع دریچه ها کمک کند.

آشنایی با دریچه کولر:

در اغلب موارد جنس دریچه ی کولر از دو نوع فلزی و پلاستیکی می باشد تنظیم جهت وزش باد در خانه و یا محیط اداری از وظایف اصلی دریچه کولر هست برای تنظیم جهت وزش باد یک اهرم در کنار دریچه کولر نصب می کنند.

بعضی از دریچه های کولر دارای دو دسته پره های عمودی و افقی می باشند که با تغییر زاویه آن ها می توان جهت باد را فقط در یک سمت ثابت نگه داشت دریچه های کولررا هم به صورت دایره و هم به صورت مستطیلی در بازار می توانید مشاهده کنید.

انواع دریچه ی کولر:

دریچه های کولر از نظر محل قرارگیری در انواع مختلفی مانند دیواری و سقفی با جنس های متفاوتی از جمله؛ آهنی، آلومینیومی و پلاستیکی و… از زمان های گذشته تا به الان در بازار وجود داشته و از پرکاربردترین اجزای کولر آبی به شمار می آیند و در فضاهای گوناگونی از آن ها استفاده می شود. این محصول باید به شکل دمپردار طراحی گردد تا قابلیت باز و بسته شدن پره ها وجود داشته باشد و در فصل سرما با بستن دریچه شما بتوانید از ورود هوای سرد به داخل کانال کولر و اتلاف انرژی جلوگیری نمایید. در ادامه دو مدل ازین دریچه ها را برای شما شرح خواهم داد.

دریچه ی کولر آلومینیومی:

دریچه های کولر آلومینیومی همان گونه که از اسمشان مشخص می باشد از آلومینوم تهیه شده اند که نسبت به دریچه های دیگر قدمت بیشتری دارند. دریچه ی بعدی که قصد معرفی آن را دارم شباهت زیادی به دریچه های آلومینیومی دارد برای شناخت بیشتر آن ها همراه من باشید.

دریچه ی کولر آهنی:

 این نوع دریچه‌ کولر آهنی در تمام مواد اولیه شان ورقه های روغنی به کار رفته شده است که باعث افزایش کیفیت آن ها نسبت به بقیه ی دریچه ها شده به این صورت که سنگین بودن این ورقه ها مانع از لرزش و ایجاد صدای ناشی از ارتعاش به هنگام برخورد باد کولر با آن ها می شود.

چگونگی محاسبه متراژ کانال کولر:

کانال کشی کولر از مهم‌ترین طراحی های تاسیسات ساختمان می باشد در صورتی که کانال کشی درخانه ای صورت نگرفته باشد نیاز به برداشتن سقف خانه حتمی است. متراژ کانال و نحوه ی کانال کشی استاندارد تعیین کننده ی میزان قدرت بازدهی سیستم گرمایشی هستند در اطراف دریچه ها در اکثر مواقع پشم شیشه به عنوان عایق کانال ها و جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می کنند. طبق کولر انتخابی مورد نظر و سیستم تهویه و نوع ساختمان که مسکونی یا اداری هست به دو روش نیمه صنعتی و غیرصنعتی کانال کشی کولر صورت می گیرد که در ادامه به صورت مختصر راجع به این دو توضیح خواهم داد.

کانال کشی به روش نیمه صنعتی:

این نوع کانال کشی هم برای ساختمان های اداری و هم مسکونی قابل اجرا است با توجه به ابعاد کانال،  ضخامت آن را بین ۵/۰ تا ۲۵/۱میلی متر در نظر می گیرند.

کانال کشی به روش غیر صنعتی:

 در این روش از ورق هایی با جنس گالوانیزه و به ضخامت ۴۵ الی ۶/۰ میلی متر استفاده می کنند، این روش کاملا کم هزینه تر و به صرفه تر است.

 نحوه ی اندازه گیری ابعاد دریچه ی کانال کولر:

 برای تعویض دریچه ی کولرمنزل یا محل کار و یا سفارش دریچه کولر، بهتراست که مراحل زیر را گام به گام رعایت کنید.

سخن پایانی:

دریچه‌های کولر در زمان های گذشته فقط به صورت  یک مدل در بازار وجود داشت اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه در انواع تنوع تولید و به بازار عرضه می گردند. و از نظرمواد اولیه و نحوه ی ساخت و قیمت باهم متفاوت می باشند. حتما قبل از خرید برای انتخاب دریچه ی باکیفیت ومناسب تحقیق کرده و از مراکز معتبر آن را خریداری کنید. دریچه ی کولر مناسب برای ساختمان به چند فاکتورمهم مانند: قیمت، متریال و کارایی وابسته هست که قبل از خریداری باید آن ها را مدنظرداشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *